Sunday 5 May 2013

MASA UNTUK BERSATU

Keputusan rasmi PRU-13.

PRU ke 13 yang baru sahaja selesai telah membuktikan betapa DAP telah berjaya dalam strategi mind games yang dilancarkan oleh mereka.

DAP, tidak syak lagi, telah membina permainan “perkauman Cina” yang tebal dan majoriti pengundi Cina menerima permainan ini yang diterjemahkan ke atas kertas undi pada 5hb Mei 2013.

Kini sudah tiba masanya untuk kita, orang-orang Melayu, membina semula permainan “bangsa Melayu yang tebal” dalam arena politik sebagai persiapan menjelang PRU ke-14 dan seterusnya.

Sekiranya dalam PRU-13 ini strategi kita ialah banyak mengalah sehingga memberikan lebih banyak kerusi kepada mereka semata-mata untuk mengambil hati para pengundi Cina, maka untuk lima tahun akan datang ini kita perlu membina perpaduan Melayu yang utuh tanpa mengira batasan politik. Kita perlu tunjukkan kekuatan Melayu agar mereka kembali menghormati kita.

Tidak salah, malah amat perlu sebenarnya untuk kita mengambil sedikit pengajaran daripada apa yang telah berlaku. Kita perlu belajar macam mana mereka menjadi kuat.

Ayuh kita bersatu demi Agama, Bangsa dan Tanah Air kita ini.

No comments:

Post a Comment